www.masajmed.ro
www.masajmed.ro

Calculaţi-vă greutatea ideală

Blog medical

Gimnastica aerobică

de Hannemaria Strete în 2012-02-10

Jane Fonda - celebra actriţă americană, după 1970, inspirându-se din metoda Dr. H. Cooper, a fondat gimnastica aerobică de întreţinere, ce se bazează pe exerciţii analitice cu un puternic caracter medical. Ea foloseşte structuri combinate, care se adresează solicitării supleţei articulare şi musculo-ligamentare sub forma de elongaţii şi chiar stretching (întinderi).

Gimnastica aerobică este de fapt o simplificare a gimnasticii ritmice care a fost transmisă publicului larg pentru a genera legături sociale şi o stare bună de sănătate. La rădăcini, gimnastica aerobică era adresată în special femeilor. După un deceniu acest sport a prins amploare devenind un sport pentru ambele sexe.

Persoanele sedentare sau obligate la repausuri prelungite sunt primele care trebuie să beneficieze de gimnastică aerobică deoarece în timp se produc efecte ale decondiţionării fizice, sedentarismul fiind considerat o adevărată boală.

Gimnastica aerobică se adresează oricărei categorii de populaţie care apreciază mişcarea şi îşi doreşte o îmbunătăţire a condiţiei fizice. Ea poate fi practicată indiferent de vârstă şi sex, deoarece fiecare exerciţiu poate fi adaptat condiţiei fizice a fiecărui individ.

Dat fiind faptul că activitate aerobică permite un consum deosebit de ridicat de energie, în jur de 400/800Kcal pe oră, folosind efectul de dependenţă de muzică şi coregrafie, special create de instructori, are următoarele efecte asupra corpului şi minţii umane:

• Reduce semnificativ riscul de monotonie şi repetitivitate, tipice pentru alte activităţi, conferind atractivitatea desfăşurării efortului prin asocierea mişcării cu muzica şi uşurează execuţia exerciţiilor.

• Îmbunătăţeşte funcţionalitatea aparatului locomotor – oase muşchi şi articulaţii, antrenând capacitatea de mişcare a întregului organism, reducând sau menţinând greutatea corporală şi armonizând formele corpului.

Încetineşte procesul de îmbătrânire.

• Favorizează activităţi ce urmăresc o stare de bine şi dezvoltă nivelul de rezistenţă fizică.

• Duce la relaxarea neuro-psihică prin crearea unor stări psihice favorabile derulării efortului, diminuarea trăirilor afective negative, ameliorarea imaginii de sine prin reducerea maniei si a frustrării.

• Dezvoltă coordonarea şi echilibrul, capacitatea de ritm si orientare temporală, orientarea spaţială şi capacitatea de asociere si de alternare

• Îmbunătăţeşte activitatea sistemului cardio-vascular, prin întărirea miocardului, îmbunătăţirea circulaţiei sângelui şi reducerea nivelului colesterolului din sânge.

• Ajută la îmbunătăţirea imunităţii prin creşterea numărului de globule albe.

• Reglează metabolismul.

 



2 comentarii

Gimnastica sau masaj

de Ela în 2012-02-10

Daca ar trebui sa aleg, dintre gimnastica sau masaj, ce imi recomandati?  

Va rog sa scrieti un articol despre masajul la birou, avantaje, efecte...  

Gimnastica sau masaj

de Felician Strete în 2012-02-10

Nu aşa se pune problema, ambele sunt importante. Activitatea mfizică este esenţială pentru om, avantajele fiind arătate în articolul de mai sus.  

Masajul şi gimnastica sunt complementare, avantajele masajului fiind arătate în secţiunea de profil a site-ului.  

În ceea ce priveşte masajul la birou există informaţii în secţiunea masaj/chair massage, dar promit ca în viitorul apropiat mă voi apleca şi asupra acestui subiect şi am să postez un articol pe blog pentru că şi noi realizăm masaj pe scaun şi chiar avem un program foarte bun de care sunt foarte mândru.  

Secţiunea de blog a site-ului îmi dă libertatea de exprimare.  

 

Comentaţi, completând formularul următor



 

 

Formula lui Lorentz modificată

Formula lui Creff

Pentru a afla ce tip de constituţie aveţi, puneti degetul mare şi arătătorul în jurul articulaţiei mâinii.

  • zveltă - dacă degetele se suprapun;
  • normală - dacă degetele se ating;
  • robustă - daca acestea nu se ating.